tag:blogger.com,1999:blog-2590806005411228655.post4063946738070130244..comments2014-08-24T08:30:47.324+02:00Comments on Chatlevik: Brukes animsjoner riktig?Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/15734961954286054865noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-2590806005411228655.post-10928633538900565402009-03-30T14:44:00.000+02:002009-03-30T14:44:00.000+02:00Interessant innlegg! Jeg tror du har rett. Både an...Interessant innlegg! Jeg tror du har rett. Både animasjoner og powerpoints har ødelagt en del av evnen til å tenke og resonnere selv. Jeg tror derimot at brukt riktig, kan animasjoner etc. ha mye for seg. For eksempel til oppsummering. Da bør en som lærer være bevisst at en tilbyr stoffet først etter at de har slitt en stund. Ved å utlede en figur gradvis, og så kjøre en animasjon som oppsummerer det hele, tror jeg man vil maksimere læringsprosessen og forståelsen. Det er mulig det kan fungere omvendt også, å først vise overordnet virkemåte og så gå i detalj på utledning, men her må en vel prøve seg frem. <br><br>Kanskje en bør tenke mer i retning av at en som lærer utleder sammen med elevene/studentene, eller lar dem utlede, og så legger ut animasjonen som ressurs der de på eget initiativ kan repetere og spille av?Svend Andreas Horgenhttp://www.blogger.com/profile/03783867766040408691noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2590806005411228655.post-82326090134135168252009-03-30T14:00:00.000+02:002009-03-30T14:00:00.000+02:00Jeg er veldig enig med deg. Elevens læringsutbytte...Jeg er veldig enig med deg. Elevens læringsutbytte samsvarer ikke alltid med de forseggjorte animasjonene. Mange er så polerte at de ikke appelerer til elevens fantasi, og elevene blir ikke utfordret. Elevene må få noe som de kan bryne seg på, noe som vekker både deres nysgjerrighet og motivasjon til å lære. Det salgsformatet som preger mange av animasjonene kan ikke uten videre overføres til den læringssituasjonen som elevene befinner seg i. Stå på for den gode pedagogikken!<br>LilleBRORAnonymousnoreply@blogger.com