torsdag 3. februar 2011

Embed video i PowerPoint 2010

Forbereder meg for å holde kurs i PowerPoint. Her er mange flotte funksjoner som hjelper meg med å nå mine mål når jeg bruker powerpoint.

  • Få slides
  • Lite tekst
  • Illustrasjoner istedenfor tekst
I tidligere versjoner av PowerPoint var det ikke lett å sette inn en video fra for eksempel youtube. Nå har det blitt mye lettere. Fra båndet sett inn kan du nå velge å sette inn video fra webområde.
Her er det viktig at du velger bruk gammel innbyggingskode
Når det er gjort limer du inn embedkoden i vinduet du får opp i PowerPoint. 

Da får du opp youtube videoen når presentasjonen vises.

Tips
Min pc har en 64 biters prosessor. Office er installert i 64 biters versjon. Dette gjør at jeg må installere flash versjon som også er 64biters. Denne fant jeg her. Avinstaller først gamle versjoner av flash før du installerer disse. Dersom valget video fra webområde er lysegrått og inaktivt, så kan dette kanskje være løsningen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar